-

Alrus

Komentarze użytkownika

@O szopce na białoruskiej granicy (9 listopada 2021 09:52)

Jakoś w te irackie dywizje, złożoną koordynację i tak mikry cel - pozbawienie władzy Kaczynskiego, nie mogę uwierzyć. Trochę przypomina niektore scenariusze Brauna. Ale zawsze warto rozważać nawet te mało prawdopodobne. 

Alrus
9 listopada 2021 13:26

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

" ile  Pan  ma  lat...  15  ???"

Chcielibyśmy, nie..? :-) 

Pisałem ogólnie o naturze powstań, nie o teatrze pisowskim, czy tej "nędzy politycznej" i dzisiejszej bieżączki. 

Alrus
9 listopada 2021 12:54

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

"Łukaszenka nie jest twardym i zdecydowanym przywódcą" 

A dlaczego? "Bo tak!"..? Napisałem dlaczego spora część Polaków uważa go za takiego, podałem też argumenty. Gołosłowne zaprzeczenie nic nie znaczy. 

Łukaszenka jest od początku w położeniu znacznie gorszym niż nasi "mężowie stanu", zależność od Moskwy jest tak duża, że być może Białoruś ma tylko fasadową suwerenność, mimo to, jak wykazałem na przykładach, nie uległ tam, gdzie uległy nasze orły. 

Zachwyty jego "propolskością" są już znacznie rzadsze i zapewne większość z nich to wpisy białoruskich czy ruskich trolli. 

" Sraczka cowidiańska w Rosji jak najbardziej też funkcjonuje."

Bez lockdownów i przymusów, widać g ...

Alrus
9 listopada 2021 12:43

@Symbolika płowego warkocza (9 listopada 2021 08:35)

Fakt. To nigdy nie jest jeden powód. 

Alrus
9 listopada 2021 10:00

@Symbolika płowego warkocza (9 listopada 2021 08:35)

To może być efekt "skrzywienia zawodowego". Krytycyzm się wyostrza i czasem... przeostrza. 

Kiedyś posłuchalem fragmentu jej wypowiedzi, nawet nie pamiętam o czym, musial być jakiś powód że nie wysłuchałem calości.

Alrus
9 listopada 2021 09:51

@Symbolika płowego warkocza (9 listopada 2021 08:35)

Tak, typowe przyciąganie uwagi poprzez ukazane wyżej głębie i skojarzenia. 

No, ale to kobieta i niewykluczone, że po prostu to jej stały sposób, dotyczący raczej sfery kobiecości. Znaczy, uważa, że jej z tym do twarzy. Aby dojść czy tak jest, trzeba by sprawdzić, jak się nosiła przed aktywnością publiczną. Jeśli tak samo, to mamy tylko do czynienia z kontynuacją kobiecej kokieterii, reszta jest drugorzędna. Z Timoszenko wiemy, że to był sztucznie zrobiony wizerunek pod politykę, tu mogę mieć jedynie przypuszczenie. 

 

Alrus
9 listopada 2021 09:27

@Symbolika płowego warkocza (9 listopada 2021 08:35)

Mój Boże, cóż za perfidna napaść na blond warkocz! ;-) 

Kojarzę tylko jedną osobę, gdzieś tam w tylnych szeregach obrazków z jutuba. 

Alrus
9 listopada 2021 09:08

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

Nie zapraszaliśmy ich. Niczego im nie obiecywaliśmy, a oni nie byli w sytuacji przymusowej. Znaleźli się tu z własnej woli, chcącemu krzywda się nie dzieje.

Alrus
8 listopada 2021 23:46

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

Sprawne służby bez trudu mogłyby to zrobić, ale takich służb nie mamy, za to mamy nie jedną, a kilka "piątych kolumn" w kraju. 

Inna rzecz, to pijarowe wykorzystanie całego zamieszania przez PIS, oraz niepokojące zaostrzanie retoryki. Pakowanie się w jakiekolwiek konflikty z Białorusią czy Rosją to coś, czego powinniśmy unikać teraz jak ognia.

Alrus
8 listopada 2021 22:58

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

Teoretycznie można by przepchnąć ich po cichu pod niemiecką granicę, bez stempelków aby nie bylo podstaw do zwrotu do Polski, ale nie ma wątpliwości, że natychmiast uaktywniłaby się totalna opozycja z donosami do Berlina. 

Alrus
8 listopada 2021 22:41

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

Organizowanie powstań to złożona sprawa, z reguły, choć nie zawsze, wymaga wspomagania z zewnątrz, ale podstawą są dwie rzeczy - musi być przywództwo z miejscowych elit oraz "sytuacja powstaniowa", czyli przynajmniej część ludności na tyle mająca powód do powstania i zdeterminowana, aby wziąć w nim udział. Jeśli nawet jednego z tych czynników zabraknie, powstania nie będzie. Jak widać, zewnętrzne wspomaganie jest tylko jednym z czynników, niekoniecznie kluczowym dla samego powstania. Nie jest też nigdy tak, że powstanie, nawet przegrane, nie przynosi żadnych korzyści. Mogą być niewielkie, odłożone w czasie, ale zawsze będą.

Alrus
8 listopada 2021 22:32

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

"Chęć obrony kraju (rozumiem ze z bronią w ręku)"

Nie, no skąd. Miałem na myśli dziarskie rysowanie kredą po chodnikach.

"nie jest potrzebna do tego, by ocalić spokojne i dostatnie życie jego mieszkańców. Więcej, taka gotowość oddania życia skazuje kraj na klęskę."

Oczywiście. Tak rozumnie postąpiła szlachta pod Ujsciem oddając kraj Szwedom na splądrowanie, a później z tegoż powodu, aby "ocalić spokojne i dostatnie życie" pozwoliła aby Polskę rozebrali sąsiedzi. A znów po pierwszej wojnie Polacy byli już głupsi i zamiast poddać się od razu bolszewikom i wieść dostatnie życie, zupełnie niepotrzebnie wdali się w jakieś krwawe walki.

Hitlera oferty też nie przyjęli, a mogło być tak pięknie, prawda..?

Alrus
8 listopada 2021 20:59

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

Serio. I nic do tego nie ma jakiś Morawiecki, ktorego, jak myślę, "kochamy" tak samo. 

Alrus
8 listopada 2021 20:43

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

"w sensie, że wciąż większość naszych rodaków taką chęć obrony wykazuje, przynajmniej przed tajemniczym przepytywaczem z sondażowni. No rzeczywiście - niesamowicie optymistyczne to jest."

Bo dokładnie tak jest - to niesamowicie optymistyczne, że nie brak w narodzie tej gotowości.

Jak jej zabraknie, kończy się co najmniej suwerenny byt polityczny, a czasem ulega całkowitemu zniszczeniu państwo i/lub naród.

Alrus
8 listopada 2021 18:51

@Czy Baćka przeszedłby przez bramki na lotnisku w Rzeszowie? (8 listopada 2021 16:19)

"Nasłuchałem się bowiem w swoim czasie mnóstwo dobrych rzeczy na jego temat, a i z tysiąc razy byłem zmuszany niemalże siłą do pogodzenia się z faktem, iż nie ma ci bardziej fajnego i niezależnego polityka niż tenże Baćka, "

Cóż, na tle naszych rządzących, którzy nie bez przyczyny oceniani są przez lud jako osobnicy beznabiałowi, gotowi do nadstawiania wszystkim wiadomej części ciała, taki Łukaszenka czy Putin jawią się jako twardzi i zdecydowani przywódcy, co to potrafią i dyktat kowidowy odrzucić, i prostym ukazem dewiacje okiełznać. Oraz, dziw nad dziwy, mimo bezceremonialnych reakcji wobec pewnego plemienia, nigdy nie oskarżanych o antysemityzm. Prawda, że można to uznać za racjonalne przesłanki zachowania niektórych naszych rodak&oac ...

Alrus
8 listopada 2021 18:38

@O zdradzie Amerykanów i zakrzywionej czasoprzestrzeni (8 listopada 2021 10:14)

Na pewno? Tym samym językiem jakiego używa w jutubowych pogadankach?

Armia nowego wzoru to rzeczywiście pojęcie wyciągnięte z lamusa, ale przecież większość rzeczy wyciąga się z lamusa, odkurza, pudruje, zmienia to i owo i z nalepką "nowość" puszcza w obieg. 

I niekoniecznie jest to pozbawione wartości. W akademiach wojskowych wciąż omawia się strategie wodzów starożytnych, manewry jakie zastosowali w bitwach. Mówiąc inaczej - co z tym "nowym wzorem" wg Bartosiaka jest nie tak? 

 

Alrus
8 listopada 2021 12:43


@O narzuconych i dobrowolnie przyjętych formatach propagandowych czyli kłusownictwo polityczne (6 listopada 2021 08:02)

Już tu wyżej padła odpowiedź na te niezbyt chyba przemyślane zarzuty. Z Marszu możemy jako Polacy być dumni, to jedyna impreza masowa manifestująca przywiązanie do polskości, powstała na przekór ówczesnym rządzącym, bez żadnego wsparcia państwowego. 

Alrus
6 listopada 2021 21:32

@O narzuconych i dobrowolnie przyjętych formatach propagandowych czyli kłusownictwo polityczne (6 listopada 2021 08:02)

Owszem, pyta się. Rzecz jasna nie dosłownie, bo trudno byloby sobie wyobrazić bieganie do każdego katolika - mierzy się to poparciem dla pojawiających się organizacji chcących reprezentować katolików, wyrażanym na przykład w uczestnictwie na organizowanych imprezach. To jeden z powodów dla których robi się demonstracje, marsze itp wydarzenia. Albo sondaże. W politycznej lidze oprócz tego są wymierne wskaźniki w liczbie głosów oddawanych w wyborach. Każde ugrupowanie, partia, ruch czy stronnictwo nabiera siły przekładającej się na polityczną moc sprawczą proporcjonalną do zdobytego poparcia. 

Alrus
6 listopada 2021 21:24

@O narzuconych i dobrowolnie przyjętych formatach propagandowych czyli kłusownictwo polityczne (6 listopada 2021 08:02)

To nie takie proste - w życiu prywatnym, owszem, wystarczy się modlić, ale taki Bąkiewicz działa publicznie. Działa w środowiskach, które w komunikacji grupowej, wzajemnej identyfikacji, posługują się jako istotnym elementem, symbolami religijnymi. Różaniec Bąkiewicza pełni podwójną rolę - oprócz swej funkcji ściśle religijnej jest też znakiem rozpoznawczym, nawet manifestem przynależności do patriotycznej formacji polskiej. Podobny zabieg, swoim "Szczęść Boże", stosuje G. Braun. Znak rozpoznawczy, sztandar i zawołanie bojowe w jednym. 

Alrus
6 listopada 2021 16:40

 Poprzednia  Strona 6 na 12.    Następna